1400-09-12 12:44
843
0
77365
دعوت به گفتمان فرهنگی شهر گرگان؛

دستگاه های فرهنگی جز نقد برنامه ای برای پاییز گرگان ندارند؟

پس از حاشیه جشنواره پاییز هزار رنگ باید مطالبه گری ها به سمتی پیش برود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، متاسفانه برخی تلاش کردند که مطالبه گری ها از مسیر اصلی خود خارج شود.

به گزارش گلستان ما؛پس از حاشیه جشنواره پاییز هزار رنگ باید مطالبه گری ها به سمتی پیش برود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، متاسفانه برخی تلاش کردند که مطالبه گری ها از مسیر اصلی خود خارج شود.

 برخی دیگر  تلاش کردند مسائل زیست محیطی این جشنواره از رسانه های مثل بی بی سی شنیده شود و این در حالی است که موج انتقاد مردم به ابتذال فرهنگی است.

موضوع دیگر این بود که  دستگاه های  فرهنگی باید از لاک خود بیرون بیایند فقط قرار نیست که رسانه تریبون صدای معترضان فرهنگی باشد این اتفاقات به دلیل عدم بی برنامگی دستگاه های فرهنگی است، این دستگاه ها بگویند در این چند سال چه برنامه فاخری برای مردم گرگان اجرا کردند؟!

سوما مکان برگزاری این جشنواره نیز قلب ابتذال فرهنگی شهر است سالها فعالیت فرهنگی شهر به موضوع ساماندهی  النگدره تاکید داشتند ولی اتفاقی نامیمون در این مکان رقم می خورد و انتظار این بود که دستگاه های فرهنگی فقط به اقدامات سلبی انتظامی اکتفا نکنند و برای ساماندهی این شرایط اقدام کنند.

چهارما گرچه موضوعاتی مثل هفته فرهنگی و روز ملی گرگان در فصل پاییز وجود دارد  ولی متولیان فرهنگی بگویند بعد خون دلهای زیاد  برای این مسائل چرا نتوانستند برنامه فاخر و در حد نام گرگان در این مناسبت ها ارائه کنند و حتی گفته می شود در جلسات برنامه ریزی آن هم شرکت نمی کنند!

موضوع دیگر ارائه برنامه فرهنگی برای ناهارخوران، زیارت و النگدره است در هفته گذشته از "گلستان ما" پیشنهاد شد که یادمان شهدای شاخص گرگان در مسیر پیاده رو ناهارخوران ایجاد شود، اجرای این طرح ها مثل تپه نورالشهدا نشان داد، می تواند ابتذال فرهنگی را کاهش دهد البته قطعا با نشست های اندیشه ورز می توان اتفاقات بزرگی را  در این مسیر رقم زد.

داود خاندوزی فعال رسانه ای گلستان

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.